Bij H&M kun je nu weloverwogen aankoopbeslissingen te nemen
Als consument willen we graag meer weten over hoe onze producten gemaakt zijn en welke impact dit mogelijk heeft op onze omgeving.

H&M introduceert deze maand het SAC en Higg programma waarmee ze klanten de mogelijkheid biedt om meer te weten te komen over de milieu-impact van de gebruikte materialen. Hierdoor door kunnen klanten voor zichzelf goed overwegen of ze het product willen aanschaffen. 

Hoe het werkt

Elk product krijgt een score op basis van de milieu-impact van de gebruikte materialen. Scores variëren van “baseline” tot “3”. Basisscores worden gegeven aan producten die zijn gemaakt van conventionele materialen en scores van 1,2 en 3 worden gegeven aan producten die zijn gemaakt met materialen die een lagere milieu-impact hebben. Op elk product zullen klanten ook gedetailleerde gegevens zien over de effecten met betrekking tot watergebruik, opwarming van de aarde, gebruik van fossiele brandstoffen en watervervuiling.

H&M is hard op weg een geheel duurzaam merk te worden

In 2013 werd de H&M-groep de eerste wereldwijde moderetailer die zijn leverancierslijst online publiceerde, een lijst die voortdurend wordt aangevuld en uitgebreid. In 2019 was H&M de eerste grote moderetailer die producttransparantie op schaal bracht en een transparantielaag lanceerde op alle producten op hm.com. De volgende stap is de klant kennis te laten maken met het nieuwe programma waardoor de consument kan zien welke impact het product heeft op de omgeving. Het streven is om in 2022 het SAC en Higg programma op zoveel mogelijk producten te hebben.  

Lees verder...